Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
21.02.2025

В Днепре открылись яркие Мутации

В Днепре открылись яркие Мутации
Про нову виставку та її автора у Художньому музеї розповіли: «Є тіло, є світ, є мить, у яку все змінюється. Межа між стабільністю та рухом розмитіша, ніж здається. У новому циклі робіт Володимир Габуда працює з фізичною і метафізичною пластичністю. Постгуманістична концепція натуракультури позбавляє нас ілюзії окремішності людського та нелюдського. У світі «Мутації» ця думка матеріалізується. Тут немає природи, яка ще/вже не є культурою, та й сам світ діє як фізична стихія, великий організм. Найважливішим є розуміння енергії — невидимої, всепроникної, небезпечної. З концепції до виставки: «“Мутації” — це афективна ситуація, у яку, наче в пастку, потрапили речі та живі істоти. Під тиском обставин і власної синергії її учасники мають змінити зовнішню і внутрішню форму, аби вижити. Цикл вихоплює світ на невідомому нам зрізі його буття — що було до, що буде далі. Він розповідає про три виміри: місто, берег та химерний простір. У ньому не ховається втрачений рай, не подано жодного сигналу про утопійне майбутнє. Та чи дійсно метою будь-якого світу є розвиток? Чи дійсно розвиток є чимось іншим, ніж наше спрагнене бажання сенсу? Філософ Юрій Олійник писав: якщо допустити, що історія може мати також нелінійний розвиток, то перше враження буде про “вимкнення часу”. Тоді, згідно з дослідником, є ризик опинитися в “знерухомленому хаосі подій”, та насправді звільнення з лінійної історії не вбиває час як такий. Цикл Габуди можна побачити як одномоментну багатоканальну сцену. Уся серія — тугий вузлом часових режимів. Сплеск енергій, що стався в одній зі сцен, уже ніколи не мине, не розсіється — він завжди буде. За Бруно Латуром, межа між природою та культурою має бути затерта: нам більше не допомагають ці два розрізнені способи мислення — світи природи й культури як окремі активні системи. Діалектика також більше не здається потрібною моделлю індивідуального, суспільного, природного розвитку. Під сумнівом — патетична віра в концепцію розвитку як людини, так і суспільств, принаймні бачення їх як лінійного процесу. Концепція натуракультура (Аґустін Фуентеc, Донна Харавей) спрямована не тільки на людське, але й на не-людське. Постгуманізм бачить активного учасника середовища не лише в людині, а й у всіх інших формах живої та неживої матерії. Шукає відповіді в гібридній формі людського буття — у людині-кіборгу, людині, що втратила знайому форму й набула нових можливостей, а значить, нового середовища. Етичні питання звучать гостро, а на кін поставлене виживання: відвернення екологічної та мілітарної катастрофи. Лейтмотивом, ключем-символом виставки є конусна фігура, що морфує: з роботи в роботу вона перетворюється на шип, сльозу, росте із землі, як кущ, дерево, сталагміт чи скеля. Шипами пробивається з людини й із землі, краплями-променями летить від сонця. Проявляється в чіткому світі міста жива сила природної стихії. Сонце гострими краплями еманує тепло, що породжує і знищує життя. Людина та речі виявляються теж наділеними силою еманувати сховану в них енергію. Не має кордонів, невидиме, всепроникне — трансцендентне, як дух, смертельне, як життя. У ньому всі є учасниками, а життя постає як окремі сцени, де констатовані нові зіткнення, нові зв’язки. Герой-велетень мутує. Сили, які він виявляє, дають йому нові можливості: дихати, пересуватися, відтворювати себе. Мутація є натуральним механізмом виживання, що особливо гостро проявляє себе у катастрофічних умовах. Той, хто виживає, мутує, але не кожен здатен до адаптації в цьому середовищі». Ця серія — не про катастрофу, але й не про спасіння. Це балансування на тій тонкій межі, за якою можливість змінитися вже є, але нова форма невизначена. Красно запрошуємо!». Виставка працюватиме до 16 березня. А чудовими фотографіями з відкриття виставки поділився відомий архітектор Дніпра Сергій Полюшкін, за що йому особлива подяка! Фото Сергія Полюшкіна.



Gorod.dp.ua - городской сайт Днепра »


Елена  (21.02.25 12:46): Какой ужас. Ответить | С цитатой | Обсуждение: 1
1
Gorod.dp.ua не несет ответственности за содержание опубликованных на сайте пользовательских рецензий, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом.

Gorod`ской дозор | Обсудите тему на форумах | Разместить объявление

Фото, відео, архів новин доступні у повній версії сайту
Повна версія сайту
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Політика конфіденційності