Купівля уживаного автомобіля – це компроміс між вартістю та якістю. Неправильний вибір може призвести до постійних витрат на ремонт, зниження безпеки та юридичних проблем. Давайте розберемося, які бу авто краще не купувати, щоб надалі не зіткнутися з великими матеріальними витратами.
Автомобілі із сумнівною історією
Автомобілі з сумнівною історією можуть стати великою проблемою для покупця. Такі машини часто мають приховані пошкодження, які здатні вплинути на їхню надійність, ресурс та безпеку. Приклади сумнівних історій:
- Скручений пробіг. Зменшення показників пробігу для того, щоб продати автомобіль дорожче.
- Автомобілі після серйозних аварій. Порушена геометрія кузова впливає на керованість транспортного засобу та безпеку пересування.
- Машини після затоплення. Прихована корозія, проблеми з електронікою та постійний запах вогкості в салоні.
Як розпізнати проблему:
- Огляньте кузов на наявність слідів ремонту. Відмінності у кольорі фарбування, зазори між елементами кузова можуть свідчити про проведений ремонт.
- Перевірте салон на наявність запаху вогкості чи плям від води.
- Використовуйте перевірку за VIN-кодом через спеціалізовані сервіси. Якщо вам потрібна перевірка авто з Америки та інших країн, використовуйте сервіс, який генерує звіти на основі унікального ідентифікатора. Це допоможе дізнатися про історію авто, включаючи факти участі в аваріях, кількість власників, умови експлуатації, наявність юридичних обмежень.
Автомобілі з поганою репутацією
До нашого «чорного» списку потрапили кілька автомобілів.
Fiat Punto та Renault Laguna (старі покоління)
- Основна проблема. Ненадійна електроніка. У Fiat Punto часто виходять з ладу блоки керування двигуном та системи електроустаткування, такі як склопідйомники та центральний замок. Користувачі Renault Laguna старих поколінь часто стикаються із проблемами в системі клімат-контроль, несправностями системи керування двигуном та несправністю сенсорних елементів.
- Наслідки. Непередбачувані поломки, підвищені витрати на ремонт та зниження комфорту експлуатації.
- Поради. Перевіряти електрообладнання на працездатність перед покупкою та враховувати можливі витрати на діагностику та ремонт.
BMW з двигунами N47 (до 2012 року)
- Основна проблема. Проблеми з ланцюгом ГРМ. Ці двигуни відомі дефектами ланцюга, який може розтягуватися або рватися. Проблема зазвичай проявляється у вигляді шуму з моторного відсіку та зниження ефективності двигуна.
- Наслідки. Розрив ланцюга може призвести до поломки двигуна, що потребує капітального ремонту або заміни. Це особливо актуально для автомобілів із пробігом понад 100 тис. км.
- Поради. Перед покупкою перевіряйте стан ланцюга та уточнюйте, чи замінювався він раніше. Вибирати моделі з модифікованим ланцюгом (після 2012 року).
Volkswagen з DSG (перших поколінь)
- Основна проблема. Недостатня надійність роботизованої коробки DSG. Порушення в її роботі виявляються у вигляді ривків при перемиканні передач, затримок у відгуку та перегріві.
- Наслідки. Поломки мехатроніка (керуючого блоку коробки) та зчеплень, що спричиняє значні витрати на ремонт.
- Рекомендації При покупці потрібно перевірити коробку на плавність перемикання і відсутність ривків.
Старі дизельні автомобілі
Старі дизельні автомобілі економічні та довговічні, але згодом їх обслуговування стає більш витратним.
Дороге обслуговування ключових компонентів
- Форсунки. Форсунки відповідають за точне впорскування палива у камеру згоряння. З часом вони забиваються через низьку якість палива, зносу чи відсутність регулярного обслуговування. Внаслідок цього відбувається падіння потужності двигуна, збільшення витрати палива, виникають труднощі із запуском мотора, можлива поломка двигуна. Заміна форсунок – досить дорога процедура, яка може коштувати кілька сотень доларів.
- Сажеві фільтри (DPF). Сажеві фільтри використовуються для уловлювання твердих частинок із вихлопних газів. Вони потребують регулярного очищення, що можливе лише при достатньому навантаженні двигуна (наприклад, при їзді на високих обертах). В умовах міської експлуатації фільтри швидко засмічуються. Це призводить до зниження потужності двигуна, підвищення витрати палива та необхідності повної заміни.
- Турбіни. Працюють під високим навантаженням та мають обмежений ресурс. Використання низькоякісного масла, нерегулярна його заміна та агресивний стиль водіння прискорюють зношування. Поломка турбіни призводить до значної втрати потужності і може спричинити пошкодження двигуна. Заміна турбіни вимагатиме великих капіталовкладень, особливо для старих дизельних моделей.
Автомобілі з дорогим обслуговуванням
Купівля старого автомобіля преміум-класу, таких як Audi, Mercedes- Benz , BMW або інших люксових брендів, на перший погляд видається вигідною. Ці машини вражають своїм дизайном, комфортом та технологічними рішеннями. Однак обслуговування таких автомобілів може стати серйозним фінансовим навантаженням.
Висока вартість оригінальних запчастин
У преміальних автомобілях використовуються деталі високої якості, які спочатку розробляються для забезпечення високої продуктивності та довговічності. Їхня заміна обходиться в рази дорожче в порівнянні з масовими брендами.
Наприклад, вартість оригінальних гальмівних дисків або амортизаторів для Audi або Mercedes- Benz може бути в 2-3 рази вищою, ніж для масових моделей.
Необхідність спеціалізованого сервісу
Складні конструкції та інноваційні технології преміальних автомобілів потребують кваліфікованого обслуговування. Для ремонту часто необхідні спеціалізовані інструменти та діагностичне обладнання.
Для заміни деяких елементів, скажімо, підвіски з адаптивним регулюванням, необхідна складна перепрошивка, доступна тільки на фірмових СТО.
Швидке старіння технологій
Преміальні автомобілі оснащені передовими технологіями, такими як адаптивні підвіски, системи керування кліматом, сенсорні панелі та сучасні мультимедійні системи. Згодом ці системи починають працювати некоректно.
Часто програмне забезпечення таких автомобілів вимагає оновлень, доступних тільки в офіційних сервісах, що також коштує недешево.
Високі витрати на витратні матеріали
Звичайні витратні матеріали для преміальних автомобілів (масло, фільтри, свічки запалювання) коштують дорожче, ніж у масових моделей. Періодичне обслуговування також коштує значно дорожче. Наприклад, заміна масла та фільтрів у двигуні або коробці передач на Mercedes- Benz може коштувати вдвічі більше, ніж на автомобілях мас-маркету.
Авто з корозією чи проблемним кузовом
Корозія є однією з основних проблем, з якою стикаються власники автомобілів, особливо в регіонах з високою вологістю, великою кількістю опадів або використанням спеціальних реагентів на взимку.
Як виявити іржу?
- Візуальний огляд кузова. Перевірте лакофарбове покриття. Уважно огляньте пороги, арк та коліс, двері, капот, багажник та нижні частини кузова. Бульбашки під фарбою, тріщини або покриття, що відшаровується, часто вказують на початкові стадії корозії. Зверніть увагу на зварні шви, приховані місця під ущільнювачами дверей чи капота.
- Огляд кузова під автомобілем. Іржа на днищі, особливо в місцях кріплення підвіски та порогів, може стати серйозною проблемою. Використовуйте ліхтарик, щоб краще оглянути приховані ділянки.
- Перевірити деталі під капотом. Перевірте стан болтів, кріплень та елементів моторного відсіку. Іржаві деталі у цій зоні часто вказують на попадання вологи чи порушення герметичності.
Щоб мінімізувати ризики, пов'язані з корозією, скористайтеся такими рекомендаціями:
- Перевірка товщиноміром. Використовуйте пристрій для вимірювання товщини лакофарбового покриття. Значне відхилення показань може свідчити про шпаклювання, що приховує іржу.
- Діагностика на СТО. Проведіть огляд автомобіля у фахівців, які можуть виявити навіть приховані дефекти кузова.
- Вивчення історії автомобіля. Перевірте, чи автомобіль не потрапляв у зони затоплення, чи не був в експлуатації в регіонах із суворими зимовими умовами.
Автомобілі із сумнівними документами
Які авто краще не купувати? Звичайно ж ті, в юридичній чистоті яких ви сумніваєтесь. Купуючи автомобіль із проблемними документами, ви можете зіткнутися з різними обмеженнями. Такий автомобіль може бути заарештованим, перебувати в заставі або мати інші обмеження, що призведе до неможливості його реєстрації, експлуатації або повної втрати вкладених коштів.
Причиною для арешту можуть бути борги власника (наприклад, несплата податків, аліментів чи кредитів), участь автомобіля у кримінальних справах, рішення суду про заборону продажу. Такий автомобіль може бути конфісковано державними органами.
Автомобіль може бути в заставі, якщо був придбаний у кредит або використовувався як застава, а власником не були повністю погашені кредитні зобов'язання. У цьому випадку фінансова організація має право вилучити автомобіль, якщо борг власника не буде погашено.
Проблеми з реєстрацією можуть виникнути у разі невідповідності даних у документах. Наприклад, номер кузова або двигуна може не збігатися із зазначеним у ПТС. Також реєстрація буде неможливою під час використання підроблених документів (ПТС, СТС, договорів купівлі-продажу). Труднощі можуть виникнути, якщо в автомобілі було змінено конструкцію, але він не пройшов офіційне узгодження.
Машини із застарілими системами безпеки
Сучасні системи безпеки, такі як ABS, ESP та подушки безпеки, стали стандартом в автомобільній індустрії. Однак старі автомобілі або бюджетні моделі часто позбавлені цих критично важливих технологій, що робить їхню експлуатацію більш ризикованою.
Відсутність ABS (антиблокувальна система гальм)
ABS запобігає блокуванню коліс при різкому гальмуванні, допомагаючи зберегти керованість автомобіля. При екстреному гальмуванні колеса можуть заблокуватися, що збільшує ризик занесення та зіткнення, що особливо небезпечно на слизьких або мокрих дорогах. Малолітряжки 90-х років (наприклад, Daewoo Nexia перших поколінь та деякі бюджетні моделі до початку 2000-х років не мають АБС.
Відсутність ESP (система стабілізації курсової стійкості)
ESP допомагає уникнути занесення, автоматично пригальмовуючи колеса та коригуючи траєкторію руху. Це особливо важливо при проходженні поворотів або маневрах на слизькій дорозі. За відсутності системи велика можливість втрати контролю над автомобілем на поворотах або в умовах поганого зчеплення з дорогою. Бюджетні моделі початку 2000-х років, наприклад, Daewoo Matiz , Chevrolet Lanos , не мають ESP.
Щодо подушок безпеки, то вони відсутні в старих моделях 80-90 років і в деяких бюджетних авто початку 2000 років, де подушки пропонувалися тільки в топових комплектаціях.
Автомобілі з неякісним тюнінгом
Однак неякісний тюнінг може значно погіршити безпеку, надійність і керованість автомобіля.
Чіп-тюнінг: ризики збільшення потужності
Чіп-тюнінг - це внесення змін до програмного забезпечення блоку управління двигуном (ECU), які дозволяють підвищити потужність і крутний момент двигуна. У цьому випадку виникають такі ризики:
- Збільшення потужності може призвести до перегріву, швидкого зносу поршневої групи та турбіни.
- Коробка передач (особливо автоматична) може не впоратися зі збільшеними навантаженнями.
- Неправильні налаштування можуть значно збільшити витрати палива.
Саморобні модифікації підвіски
Модифікації підвіски включають встановлення жорстких пружин, амортизаторів, заниження кліренсу або зміни конструкції ходової частини для збільшення прохідності або покращення керованості. У цьому випадку виникають такі ризики:
- Занадто жорстка чи надмірно занижена підвіска погіршує зчеплення коліс із дорогою.
- Неправильне встановлення може призвести до занесення або перекидання автомобіля.
- Саморобні зміни можуть створити додаткове навантаження на кульові опори, ступичні підшипники та амортизатори.
Висновки
Щоб уникнути помилок і не пошкодувати про свій вибір, дотримуйтесь наших простих рекомендацій:
- Перевіряйте репутацію продавця та вивчайте історію автомобіля.
- Ретельно перевіряйте документи.
- Використовуйте спеціальні сервіси для перевірки історії за VIN-кодом.
- Перевіряйте технічний стан автомобіля на СТО, щоб виявити приховані дефекти.