Міському сайту стали відомі подробиці унікального проекту, який хочуть реалізувати у нашому місті у найближчому майбутньому.
Ентузіасти та шанувальники авто та мотоспорту знають про сумну ситуацію, яка склалася в Україні з трасами для проведення автомобільних перегонів. Таких трас, які б відповідали міжнародним вимогам і стандартам, у нашій країні... просто немає. Навіть на легендарному столичному автодромі «Чайка» давно не проводять таких змагань.
Новий автодром у Дніпрі може стати єдиним центром авто- та моторуху країни, який відповідатиме міжнародним стандартам та зможе приймати змагання найвищого рівня.
Його планують збудувати на місці вже існуючої траси «Дніпро-Крос» у селищі Дослідне на околиці обласного центру.
Проект нового комплексу з усією необхідною інфраструктурою розробило відоме дніпровське архітектурне ТОВ НВП «Студія-7 ЛТД», керівник авторського колективу – архітектор Олександр Сорін, архітектори – Д. Давидов, В. Леміш.
Архітектор Олександр Сорін люб'язно надав Міському сайту таку інформацію про подробиці проекту:
«ПРОЕКТОМ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РЕКОНСТРУКЦІЯ ІСНУЮЧОЇ ТРАСИ ДНІПРО-КРОС У ВІДПОВІДНОСТІ З МІЖНАРОДНИМИ СТАНДАРТАМИ.
ВОНА БУДЕ ПРИЗНАЧЕНА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ І МІЖНАРОДНИХ ЗМАГАНЬ З АВТОМОБІЛЬНОГО І ТЕХНІЧНИХ ВИДІВ СПОРТУ ТА РОЗВАЖАЛЬНИХ ЗАХОДІВ, ЩО БУДЕ СПРИЯТИ БІЛЬШІЙ ПРИВАБЛИВОСТІ НАШОГО РЕГІОНУ.
ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА КОМПЛЕКСУ – 36 ГА.
Дякуючи розташуванню в безпосередній близькості від АВТОМАГІСТРАЛІ Н08, Комплекс має швидкий і зручний транспортний зв'язок зі значними об'єктами МІСТА (ВОКЗАЛИ, АЄРОПОРТ, ОТЕЛІ, КУЛЬТУРНО-РОЗВАЖАЛЬНІ ЦЕНТРИ).
ГОЛОВНИЙ ОБ'ЄКТ - ТРАСА, ЩО ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ FIA (МІЖНАРОДНА АВТОМОБІЛЬНА ФЕДЕРАЦІЯ) І FAU (НАЦІОНАЛЬНА АВТОМОБІЛЬНА ФЕДЕРАЦІЯ).
ЦЕ ДОЗВОЛИТЬ ПРОВОДИТИ ЗМАГАННЯ З КІЛЬЦЕВИХ ГОНКІВ, РАЛІ-КРОСУ, ДРИФТИНГУ, КАРТИНГУ І ДРАГ-РЕЙСИНГУ.
ПЕРЕДБАЧЕНІ ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНЕ АСФАЛЬТОВЕ ПОКРИТТЯ ШИРИНОЮ 12М І ДОВЖИНОЮ 1250М ДЛЯ РАЛІ-КРОСУ, ДОВЖИНОЮ 4200М ДЛЯ КІЛЬЦЕВИХ ГОНОК І ПРЯМА 1100 М ДЛЯ РЕЙСІНГА.
ПЕРЕДБАЧЕНО ПРОЖЕКТОРНЕ ОСВІТЛЕННЯ КОЖНОЇ ТРАСИ.
В'ЇЗДНУ ГРУППУ КОМПЛЕКСУ УТВОРЮЮТЬ СТЕЛЛА З ІНФОРМАЦІЙНОЮ КАРТОЮ ТЕРИТОРІЇ, ЗАПРАВНА СТАНЦІЯ, МІСЦЯ ДЛЯ ПАРКУВАННЯ І БУДІВЛЯ ПУНКТУ УПРАВЛІННЯ ГОНКОЮ, В ЯКОМУ НА ДВОХ ПОВЕРХАХ КОМПЛЕКСУ РОЗТАШОВАНІ РЕЦЕПЦІЯ, ДИРЕКЦІЯ, КАБІНИ КОМЕНТАТОРІВ, ТРИБУНИ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ ГОНОК ВІП-ГОСТЯМИ, СЛУЖБОВІ ТА ДОПОМІЖНІ ПРИМІЩЕННЯ.
ПЛОЩА БУДІВЛІ - 900 М. КВ.
Трибуни для глядачів складаються з блоків, розрахованих на 4 тис. ЛЮДИН КОЖНА, І РОЗМІЩЕНИХ ВПРОДОВД ТРАСИ З ПІВДЕННО-СХІДНОЇ ТА ПІВНІЧНО-ЗАХІДНОЇ СТОРОНИ.
У ПІДТРИБУННИХ ПРИМІЩЕННЯХ РОЗМІЩЕНА ІНФРАСТРУКТУРА ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ (КАФЕ, БАРИ, СУВЕНІРНІ МАГАЗИНИ, КІОСКИ, МЕДИЧНІ ПУНКТИ І ТЕХНІЧНІ ПРИМІЩЕННЯ).
ДЛЯ СТВОРЕННЯ КОМФОРТНОГО ПЕРЕСУВАННЯ ГЛЯДАЧІВ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ПІХІДНИЙ МІСТ, ЩО ПРОХОДИТЬ НАД ТРАСОЮ НА ВИСОТІ 12М І СТВОРЮЄ СПРИЯТЛИВІ УМОВИ ДЛЯ ПІШОХІДНИХ ПОТОКІВ.
У ТРИБУН ЗНАХОДИТЬСЯ ОГЛЯДОВА ПЛАТФОРМА ВИСОТОЮ 15М ДЛЯ ПАНОРАМНОГО ОГЛЯДУ КОМПЛЕКСУ І ТРАСИ, ПРОВЕДЕННЯ ФОТО/ВІДЕЗЙОМКИ.
ДЛЯ МАЛОМОБІЛЬНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ЛІФТ.
БУДІВЕЛІ ЕКСПОЦЕНТРУ І ТОРГІВЕЛЬНОГО ЦЕНТРУ З ТРЬОХ БЛОКІВ ЗНАХОДЯТЬСЯ У ПІВНІЧНО-СХІДНОЇ ЧАСТИНИ КОМПЛЕКСУ.
БУДІВЛЮ ЕКСПОЦЕНТРУ ФУНКЦІОНАЛЬНО РОЗДІЛЕНО НА ДВА ОБСЯГИ З НЕОБХІДНОЮ ІНФРАСТРУКТУРОЮ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ВИСТАВОК, КОНФЕРЕНЦІЙ, КОНЦЕРТІВ ТА ІНШИХ ЗАХОДІВ. БУДИНОК ВКЛЮЧАЄ ДВА НАЗЕМНИХ ПОВЕРХ І ОДИН ПІДЗЕМНИЙ. ПЛОЩА ЗАБУДОВИ 10000 М КВ, ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА 30000 М КВ.
СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ ТОРГІВЕЛЬНОГО ЦЕНТРУ - РЕАЛІЗАЦІЯ АВТО, МОТО І ВЕЛОТЕХНІКИ, СЕРВІСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І КОНСУЛЬТАЦІЙНІ ПОСЛУГИ. ПЛОЩА ЗАБУДОВИ 3000 М КВ, ЗАГАЛЬНА ПЛОЩА 7000 М КВ.
ТРАСА ВЕЛОКРОСУ: КІЛЬЦЕ ДОВЖИНОЮ 2600 М ПРОХОДИТЬ ПО ПЕРЕСІЧЕНІЙ МІСЦЕВОСТІ З ДІЛЯНКАМИ АСФАЛЬТУ, ТРАВИ, ПІСКУ, А ТАКОЖ З природними та штучними ПЕРЕШКОДАМИ.
СКЕЙТ-ПАРК РОЗМІРОМ 4000 КВ М ОРІЄНТОВАНИЙ ДЛЯ КАТАННЯ З ПОЧИНАЮЧИМ, СЕРЕДНІМ І ПРОФЕСІЙНИМ РІВНЕМ КАТАННЯ, ПІДХОДИТЬ ДЛЯ КАТАННЯ НА РОЛИКАХ І СКУТЕРАХ. НАВКОЛО СКЕЙТ-ПАРКУ ВСТАНОВЛЕНО СПОРТИВНИЙ ВОРКАУТ-КОМПЛЕКС ДЛЯ ПІДТРИМАННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ.
У РАМКАХ ПРОЕКТУ ПЕРЕДБАЧЕНА ЗНАЧНА ПЛОЩА ОЗЕЛЕННЯ».
Щоб зрозуміти грандіозність цього задуму, ми попросили прокоментувати проект давнього друга Міського сайту, творця та директора Технічного музею Дніпра "Машини часу" Михайла Пруднікова.
Перш за все, він нагадав про те, що повноцінного автодрому в нашому місті ніколи не було:
– У Дніпропетровську у 1960-70-х роках працював автодром у районі житлового масиву Тополя-1, – нагадав Михайло. – Але він був призначений не для автомобільних перегонів, а для вдосконалення майстерності професійних водіїв. Водії автобусів, вантажівок там навчалися складному та швидкісному руху, на цьому автодромі проводилися змагання та конкурси майстерності водіїв, приїжджали учасники з усієї України. Але це дещо не те… У 1970-80-ті роки автогонщики змагалися на злітній смузі аеродрому у Підгородньому. А вже в нашу епоху автогонщики та дрифтери змагалися на вертолітному майданчику в районі об'їзної траси.
- Багато городян пам'ятають гонки баггі та мотоциклів у Тунельній балці…
- Жива легенда нашого автомотоспорту Леонід Нестерович Литвинчук багато розповідав про грунтові кросові траси, що існували в нашому місті, – у Тунельній та Євпаторійській балках, на пісках в районі НТЗ. Міський сайт про це також писав. Цих трас давно вже нема. Існує кросова траса «Агро-Союзу» в районі селища Ювілейний й у селищі Дослідне, про яку ведеться мова. Вона була створена близько 10 років тому, на ній специфічний рельєф та покриття, тут регулярно проводяться кросові змагання автогонщиків. Але про відповідність цієї траси міжнародним стандартам важко навіть говорити.
- А як ситуація з трасами для гонок в інших містах нашої області?
- У Кам'янському зберігся старенький автодром «Дніпро-карт», призначений насамперед для картингістів. І в Жовтих Водах була траса для автокросу.
- Яка ваша думка щодо проекту нового автодрому?
- Якщо він буде реалізований у заявленому форматі, з повноцінним кільцем для автоперегонів, – то буде чудово! Такий автодром може бути важливим не лише для підготовки молодих автогонщиків та проведення змагань. На ньому могли б викидати свої емоції та адреналін сотні лихачів, які ганяють Дніпром і не дають городянам спокійно спати. Крім цього, на такому автодромі можна було б навчати контраварійного водіння наших військових, поліцейських, рятувальників. Загалом, якщо автодром побудують, ми готові приїхати на його відкриття всім складом гоночних машин музею «Машини часу».
Нагадаємо, що в цьому музеї зібрано унікальну колекцію гоночних автомобілів «Естонія» та інших марок.
Ситуацію з перспективами реалізації проекту Міському сайту люб'язно прокоментував президент Автомобільної федерації України Олександр Фельдман.
– Справді, зараз в Україні немає автодромів такого класу, на яких можна було б проводити міжнародні змагання, – підтвердив він. – Існуюча в селищі Дослідне ґрунтова траса – одна з найкращих у країні в даній категорії. На ній з 2014 року регулярно проводяться чемпіонати та змагання з ралі-кросу. А проект передбачає створення мультидисциплінного автодрому світового рівня. На ньому можна буде проводити змагання з дрифту, ралі-кросу, драгових заїздів, тайм-атак, картингу, гонок баггі та квадроциклів. А кільцева траса завдовжки 4200 метрів дасть змогу проводити шосейно-кільцеві перегони світового рівня.
- Експерти вважають, що, окрім спортивної, новий комплекс зможе виконувати й низку важливих соціальних функцій.
- Нині найважливіша соціальна функція для всієї України – допомога нашим військовим! Автомобільна федерація вже третій рік проводить спеціальну підготовку водіїв для ЗСУ, навчаючи наших захисників швидкісному та контраварійному водінню, їзді у спеціальних умовах та у бойових ситуаціях. Існуючий комплекс в Дослідному вже задіяний у цій програмі. А новий автодром може ще суттєвіше допомогти у навчанні контраварійному водінню водіїв різних категорій та відомств. А також – стати базою для навчання молодих спортсменів та підвищення безпеки руху загалом.
– Які перспективи реалізації цього проекту?
- Враховуючи його глобальність та значущу роль, у його практичній реалізації мають бути задіяні держава та меценати. До проекту ми готові приступити відразу після нашої довгоочікуваної Перемоги.
Міський сайт стежитиме за кроками щодо реалізації цього проекту.
Ілюстрації надані Олександром Соріним
Але, нажаль, покищо навіть цей текст не змогли написати без орфографічних помилок.
Яка схема траси?
Доречі, чому довжина 4200м? Чому не зробити 5 - 5.5 км з різними конфігураціями як це прийнято у світі автоспорту?
Нажаль це лише балаканина... Ответить | С цитатой
На улицах города сплошные гонщики, а это не интересно?
Где восторги? Ответить | С цитатой