22 та 29 червня відбудеться прем'єра мюзиклу «Моя чарівна леді», який стане чудовим фінальним акордом 50-го сезону оперного театру.
Незважаючи на те, що цей мюзикл ще не ставився у Дніпрі, його основа відома більшості любителів театру та кіно. Написана близько 70 років тому однойменна п'єса Бернарда Шоу з тріумфом була поставлена у сотнях театрів світу. А в Україні мюзикл за цією п'єсою та з музикою Фредеріка Лоу можна побачити на сцені Національної оперети у Києві.
Але, мабуть, набагато більшу популярність отримав поставлений на цьому матеріалі голлівудський фільм зі знаменитою Одрі Хепберн, який отримав кілька нагород Оскар. Особливий колорит йому надав музичний супровід, у тому числі популярна пісня «Я танцювати хочу».
Як визнають у Дніпровському академічному театрі опери та балету, їхня нова робота заснована і на п'єсі Бернарда Шоу, і на згаданому фільмі. У важкий час Великої війни в оперному театрі хочуть подарувати мешканцям та гостям Дніпра яскраву, легку та видовищну постановку, яка кожному глядачеві дасть кілька годин відпочинку від стресів та заряд позитиву.
Про яскравість згадую не випадково. Спеціально для прем'єри у пошивному цеху театру зроблено оригінальні декорації та понад 100 дуже гарних та незвичайних костюмів. На жаль, під час репетицій оцінити цю красу було неможливо. Усю цю пишність бережуть до прем'єри.
У Дніпровському театрі опери та балету люб'язно запросили журналіста Міського сайту побачити, як іде робота над прем'єрою.
І першим сюрпризом стало те, що режисерську роботу у прем'єрі виконує колега із сусіднього театру, головний режисер театру ДраміКом Антон Меженін.
Для нього це вже не перший досвід роботи в жанрі мюзиклу. До переїзду до Дніпра він служив у Сумському музично-драматичному театрі, де мюзикли постійно були у репертуарі. Незважаючи на великий режисерський досвід, Антон Меженін визнає:
- П'єса та фільм «Моя чарівна леді» знайомі багатьом, і чудово, що культурне життя Дніпра збагатиться таким великим класичним мюзиклом. Мені як режисеру працювати складно, але дуже цікаво, оскільки режисерська робота торкається і хору, і балету. У нашій спільній команді багато фахівців з великим досвідом, які збагачують та надихають один одного. Мюзикл дуже цікавий і багатошаровий. У ньому є і яскрава любовна історія, і гумор, і віддзеркалення різних верств суспільства, що диктує необхідність підбору різної музики та різної пластики. А все в сумі – це історія про гідність, що є дуже актуальним для нашого часу.
У репертуарі оперного вже є постановки-мюзикли – це «Сорочинський ярмарок» та «Красуня та чудовисько». Незважаючи на цей досвід, робота над новим мюзиклом – особливий виклик.
По-перше, це буде повномасштабна і яскрава вистава на дві дії, в якій зайняті всі сили театру – балет, хор, симфонічний оркестр.
По-друге, постановка жанру мюзиклу – завжди важка. Особливо, якщо йдеться про такий яскравий, але непростий базовий матеріал.
По-третє, підготовка прем'єри відбувається майже в екстремальних умовах. В умовах насиченого поточного репертуару та постійних гастролей частини трупи доводилося буквально «вигризати» час для репетицій.
Особливу складність створила така ситуація. Над хореографією прем'єри починав працювати відомий київський хореограф Сергій Кон, який вже має чудовий досвід співпраці з нашим оперним. Але у розпал роботи його покликали захищати країну. Його роботу продовжила головний балетмейстер київського театру Франка Ольга Сьомушкіна, яка, окрім театрального, має величезний досвід постановок на телебаченні у популярних шоу, включаючи «Танці із зірками». Як визнають у театрі, їй дісталася найскладніша частина хореографічної роботи.
– Продовжувати ідеї іншого фахівця – завжди складно, – визнає Ольга. – Але ми з урахуванням досвіду театральних вистав шукаємо особливі пластичні рішення, які дозволяють зробити особливо виразними номери артистів. Для мене постановка цього мюзиклу особливо цікава тим, що ця класична історія з драматичними сценами відбувається на стику епох та різних жанрів. До неї хочеться привнести трохи гротескних рішень, які створять особливий колорит. Я люблю оперні вистави з експериментальними стилістичними з'єднаннями. Допомагає те, що колектив Дніпровського оперного театру звик злагоджено працювати в єдиному ансамблі і балету, і хору. Думаю, підсумковий результат приємно здивує глядачів!
Як зазначає хореограф, головна складність у роботі – брак часу.
На цю проблему нарікає і солістка оперного театру Ольга Вороніна, яка виконає роль головної героїні Елізи Дулітл:
- Робота над прем'єрою розпочалася кілька місяців тому, і особливо активізувалася останніми тижнями. Для мене ця роль – великий та цікавий виклик, у якому треба поєднати і вокальне, і драматичне виконання. Характер і малюнок ролі моєї героїні дуже складний. Вона проходить шлях від розхлябаної та неорганізованої дівчини до прекрасної леді, на яку чекає найвищий світ. Робота дуже цікава!
Цікавим та видовищним обіцяє стати і мюзикл загалом.
Його прем'єра відбудеться 22 та 29 червня, початок – о 17 годині.