Світовий ринок e-commerce кожного року оновлює рекорди. Станом на 2023 рік загальний обсяг галузі перетнув позначку у $6 трильйонів. Експерти припускають, що до 2040 року 95% всіх покупок оформлятимуть через інтернет-магазини.
В Україні вплив тренду також відчутно – за останні 5 років національний ринок електронної комерції зріс на 300%. Онлайн-маркетплейси стають дедалі популярнішими, а продавці розуміють перспективи та починають підкорювати онлайн простір.
Одне із ключових питань власника маркетплейсу прозвучить наступним чином: «Як отримувати оплату, щоб не втрачати клієнтів та не порушувати чинне законодавство?». Відповідь знаходимо у процедурі інтернет-еквайрингу.
Інтернет-еквайринг - це технологія, що полягає у можливості використовування банківських карт у якості платіжної опції. Реалізація технології передбачає залучення певних платіжних сервісів. Вони надають веб-інтерфейс, що виконує роль терміналу та відповідає за обробку платежів. Платіжні сервіси суттєво спрощують процес підключення опції онлайн-оплати, оскільки продавцям не потрібно напряму контактувати з банківськими установами. Сервіс є посередником між продавцями і фінансовими організаціями.
Наявність сервісу-посередника не є обов’язковою вимогою, еквайринг можна підключити також напряму через банк, якщо умови відповідають очікуванням маркетплейсу/продавця, а банк надає таку послугу (приклад - еквайринг від Monobank).
Процес онлайн-оплати із залученням платіжних сервісів складається с наступів етапів:
Топові маркетплейси виконують всю роботу за продавця. Підключати послугу не потрібно, оскільки платформа вже уклала контракти з платіжними сервісами. З іншого боку, сучасні платіжні сервіси дозволяють маркетплейсам активувати послугу розділення платежів. Один покупець додає в кошик товари різних мерчантів, сплачує їх одним платежем, а сервіс вже розщеплює оплату на декілька платежів та надсилає кошти різним постачальникам товарів чи послуг.
У випадку з власним сайтом продавцю потрібно самостійно підключити еквайринг для маркетплейсу. Процедура включає наступні пункти:
Підключення інтернет-еквайрингу відбувається двома способами: інтеграція через API (більш складний, вимагає допомоги технічних спеціалістів) або за допомогою готових плагінів (рішення для платформ-конструкторів інтернет-магазинів, не вимагає залучення програмістів).
В особистому кабінеті можна налаштувати роботу еквайрингу: вказати ліміти або ж додати сповіщення. Також авторитетні платіжні сервіси дбають про кібербезпеку, захищають платіжну інформацію та попереджають випадки шахрайства.
Тарифи можуть залежати не лише від платіжного сервісу, а й типу платежів чи розміру бізнесу.
В середньому тарифи складають 1,5-1,7%, але можуть варіюватись від 0,6% до 2,8%. У випадку великих торгових оборотів комісія уточнюється індивідуально.
Інтернет-еквайринг допомагає у масштабуванні вашого бізнесу, спрощує процес онлайн-оплати. Надзвичайно важливим завданням є обрати безпечний та вигідний платіжний сервіс для обробки онлайн-платежів.