Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
13.02.2024

Особливості інтернет-еквайрингу для маркетплейсів

Особливості інтернет-еквайрингу для маркетплейсів

Світовий ринок e-commerce кожного року оновлює рекорди. Станом на 2023 рік загальний обсяг галузі перетнув позначку у $6 трильйонів. Експерти припускають, що до 2040 року 95% всіх покупок оформлятимуть через інтернет-магазини.

В Україні вплив тренду також відчутно – за останні 5 років національний ринок електронної комерції зріс на 300%. Онлайн-маркетплейси стають дедалі популярнішими, а продавці розуміють перспективи та починають підкорювати онлайн простір.

Одне із ключових питань власника маркетплейсу прозвучить наступним чином: «Як отримувати оплату, щоб не втрачати клієнтів та не порушувати чинне законодавство?». Відповідь знаходимо у процедурі інтернет-еквайрингу.

Що таке інтернет-еквайринг?

Інтернет-еквайринг - це технологія, що полягає у можливості використовування банківських карт у якості платіжної опції. Реалізація технології передбачає залучення певних платіжних сервісів. Вони надають веб-інтерфейс, що виконує роль терміналу та відповідає за обробку платежів. Платіжні сервіси суттєво спрощують процес підключення опції онлайн-оплати, оскільки продавцям не потрібно напряму контактувати з банківськими установами. Сервіс є посередником між продавцями і фінансовими організаціями.

Наявність сервісу-посередника не є обов’язковою вимогою, еквайринг можна підключити також напряму через банк, якщо умови відповідають очікуванням маркетплейсу/продавця, а банк надає таку послугу (приклад - еквайринг від Monobank).

Особливості роботи інтернет-еквайрингу

Процес онлайн-оплати із залученням платіжних сервісів складається с наступів етапів:

  1. Покупець оформлює замовлення на сайті, вводить дані своєї банківської карти і оплачує замовлення.
  2. Платіжний сервіс обробляє заявку, надсилає запит до банку-емітенту з проханням списати кошти.
  3. Банк-емітент перевіряє наявність коштів на карті та її валідність (термін дії, відсутність блокування, тощо).
  4. У разі відсутності перешкод списання коштів підтверджується банком-емітентом. Інколи покупцеві потрібно підтвердити списання за допомогою SMS-коду, відбитку пальця та інших засобів двохфакторної автентифікації.
  5. Платіжний сервіс обробляє транзакцію через платіжну систему і спрямовує її до банку-еквайру.
  6. Банк-еквайр обробляє отриману інформацію та приймає рішення стосовно підтвердження чи відхилення переказу.
  7. У випадку позитивного рішення, кошти зараховуються на рахунок продавця (банківський рахунок або ж гаманець платіжного сервісу).

Підключення інтернет-еквайрингу

Топові маркетплейси виконують всю роботу за продавця. Підключати послугу не потрібно, оскільки платформа вже уклала контракти з платіжними сервісами. З іншого боку, сучасні платіжні сервіси дозволяють маркетплейсам активувати послугу розділення платежів. Один покупець додає в кошик товари різних мерчантів, сплачує їх одним платежем, а сервіс вже розщеплює оплату на декілька платежів та надсилає кошти різним постачальникам товарів чи послуг.

У випадку з власним сайтом продавцю потрібно самостійно підключити еквайринг для маркетплейсу. Процедура включає наступні пункти:

  1. Обираєте сервіс, через який хотіли б обробляти онлайн платежі на своєму сайті. Вирішальними факторами зазвичай є розмір комісії, асортимент доступних платіжних рішень, тощо. Також звертайте увагу на вимоги сервісу до інтернет-магазину.
  2. Реєструєтесь на сайті платіжного сервісу, створюєте профіль своєї компанії — мерчант-акаунт. Вказуєте основні відомості про свій бізнес, банківські реквізити.
  3. Деякі платіжні сервіси вимагають від ФОПів та юридичних осіб укладання договору.
  4. По завершенні реєстрації продавець отримує особистий ідентифікатор або код для підключення платіжного сервісу на своєму сайті.

Підключення інтернет-еквайрингу відбувається двома способами: інтеграція через API (більш складний, вимагає допомоги технічних спеціалістів) або за допомогою готових плагінів (рішення для платформ-конструкторів інтернет-магазинів, не вимагає залучення програмістів).

В особистому кабінеті можна налаштувати роботу еквайрингу: вказати ліміти або ж додати сповіщення. Також авторитетні платіжні сервіси дбають про кібербезпеку, захищають платіжну інформацію та попереджають випадки шахрайства.

Тарифи платіжних сервісів

Тарифи можуть залежати не лише від платіжного сервісу, а й типу платежів чи розміру бізнесу.

В середньому тарифи складають 1,5-1,7%, але можуть варіюватись від 0,6% до 2,8%. У випадку великих торгових оборотів комісія уточнюється індивідуально.

Інтернет-еквайринг допомагає у масштабуванні вашого бізнесу, спрощує процес онлайн-оплати. Надзвичайно важливим завданням є обрати безпечний та вигідний платіжний сервіс для обробки онлайн-платежів.


Фото, відео, архів новин доступні у повній версії сайту
Повна версія сайту
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Політика конфіденційності