15 грудня 2015, 19:45
Защита прав потребителей новогодние покупки
В канун нового года приобретается большое количество товаров и пропорционально этому увеличивается количество обращений потребителей (покупателей) товаров, согласно следующим обстоятельствам:
- если товар не использовался на замену либо возврат товара в течении 14 дней с момента покупки в порядке статьи 9 Закону Украины «О защите прав потребителей»;
- бесплатном гарантийном ремонте в порядке статьи 8 Закону Украины «О защите прав потребителей»;
- проведении экспертизы товара в порядке части 4 статьи 17 Закону Украины «О защите прав потребителей»;
- бесплатной замене товара либо возврате денежных средств в случаи выявления существенного недостатка в товаре в порядке статьи 8 Закону Украины «О защите прав потребителей»;
В данной статье, Общественная Организация «Юридический центр защиты прав потребителей» предлагает тексты заявлений к которым в случаи необходимости можно обратиться. Текст заявления может быть изложен как на украинском так и на русском языке.
Приклад заяви про проведення безкоштовного гарантійного ремонту товару:
Продавець або виробник:__________________
______________________________________________
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
(копія) Інспекція з питань захисту прав споживачів
у ____________________________ області
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
Особа, яка подає заяву: ________________________________________
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
___ ______________ 201__р.
ЗАЯВА
про проведення безкоштовного гарантійного ремонту товару
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» та Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506), прошу прийняти на безкоштовний гарантійний ремонт ________________________ (далі – товар) придбаний мною ___. _________ 201__р. Гарантійний ремонт прошу провести в строк 14 днів з моменту прийняття товару.
На час проведення гарантійного ремонту, прошу видати мені в користування аналогічний товар з обмінного фонду. Якщо в обмінному фонді відсутній аналогічний товар, прошу виплатити мені неустойку у розмірі 1% від вартості товару за кожен день ненадання обмінного фонду. В разі перевищення чотирнадцяти денного строку гарантійного ремонту товару, прошу виплатити мені неустойку в розмірі 1% від вартості товару за кожен день перевищення строку гарантійного ремонту.
На момент подання даної заяви, товар має наступні технічні несправності: ____________________
_____________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________ .
Також наголошую на тому, що у разі незадоволення даного звернення, я буду змушений звернутися до Громадської Організації «Юридичний Центр Захисту Прав Споживачів» для захисту моїх прав як споживача у державних органах з захисту прав споживачів та у суді.
З повагою, _____________________________ ________________________
(підпис) (П.І.Б. споживача)
Приклад заяви про заміну товару на аналогічний:
Продавець або виробник:__________________
______________________________________________
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
(копія) Інспекція з питань захисту прав споживачів
у ____________________________ області
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
Особа, яка подає заяву: ________________________________________
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
___ ______________ 201__р.
ЗАЯВА
про заміну товару на аналогічний
Відповідно до змісту «Акта о неремонтнопригодности №__________________ по заказу наряду №______________ от __ ____________ 201__г., заказчик __________________, бренд ________, вид изделия ______________, модель __ _____________, серийный номер _____________ техническое заключение: в зв’язку з неможливістю відремонтувати _________ (відсутні деталі) пропонуємо Вам для компенсації коштів сплачених за ___________ звернутися з заявою про повернення сплачених коштів, оригіналом чека та актом до продавця _____________, м. _________, вул. __________, _______. Ваш товар залишається у сервісному центрі.» (оригінал акту надаю в додатках).
Вартість придбаного мною ___ __________201___р. товару _________ модель ___ __________, серійний номер _________ (надалі – товар) становила __________ грн. Товар є іноземного виробництва, тому його вартість прямо залежить від курсу долару США. На момент придбання офіційний курс Національного банку України становив 7,993грн. за 1 долар США (роздруківка з офіційного сайту НБУ у додатку). Відтак перерахунок вартості товару на момент придбання складає __________ доларів США (__________: ___________). На ___ _________ 201 __ року курс НБУ становить 24.06грн. за 1 долар США. Відтак перерахунок вартості товару складає ____________ грн. ( ____________х __________).
Також слід наголосити на тому, що після придбання мною вказаного товару, вартість товару значно зросла як у продавця так і виробника товару. Станом на ___ _________201 ___ р. згідно офіційного сайту виробника товару
(http://________________________),вартість товару становить $ _________ та в гривневому еквіваленті _____________ грн. (роздруківку з офіційного сайту на підтвердження вартості товару надаю).
Частиною 1 статті 708 Цивільного кодексу України визначено, що у разі виявлення покупцем протягом гарантійного або інших строків, встановлених обов'язковими для сторін правилами чи договором, недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право за своїм вибором: 2) вимагати від продавця або виготовлювача заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком у разі різниці в ціні.
Статтею 8 закону України «Про захист прав споживачів» та пунктом 16 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів визначено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Виходячи з вищевикладеного, прошу здійснити заміну товару на аналогічний товар з відповідними технічними характеристиками та за наслідками розгляду даного звернення повідомити мене письмово направивши поштовий лист на адресу: вул. __________, буд. ______, кв. _______, м. ____________, індекс ____________та сканкопію (фотокопію) відповіді на звернення направити на поштову адресу:
[email protected]
Також наголошую на тому, що у разі незадоволення даного звернення, я буду змушений звернутися до Громадської Організації «Юридичний Центр Захисту Прав Споживачів» для захисту моїх прав як споживача у державних органах з захисту прав споживачів та у суді.
Додаток:
- оригінал фіскального чеку на підтвердження придбання товару;
- оригінал Акта о неримонтнопригодности товару;
- роздруківка з офіційного сайту НБУ на підтвердження курсу долару США станом на ___ _______ 201___р.;
- роздруківка з офіційного сайту НБУ на підтвердження курсу долару США станом на ___ _______ 201 ___р;
- роздруківку з офіційного сайту виробника товару
http://__________________на підтвердження вартості товару $_____________;
- роздруківку з офіційного сайту виробника товару
http://________________на підтвердження вартості товару _______________ грн.;
- роздруківка з офіційного сайту продавця товару станом на __ ______ 201__р.
http://___________________на підтвердження вартості товару _________________грн.
З повагою, _____________________________ ________________________
(підпис) (П.І.Б. споживача)
Приклад заяви про проведення експертизи товару:
Продавець або виробник:__________________
______________________________________________
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
(копія) Інспекція з питань захисту прав споживачів
у ____________________________ області
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
Особа, яка подає заяву: ________________________________________
вул.. ___________, ___, м. ________, індекс ________
телефон: ________________________
___ ______________ 201__р.
Заява
про проведення експертизи товару
Я, ______________________ __. ________ 201___р. в магазині _______ за адресою вул. ______________, буд. ____, м. _________________ придбала _________________, виробник ______, вартість ________________ (далі - товар). Факт придбання товару підтверджується розрахунковим документом на товар (копію додаю). Гарантійний період 1 рік.
Нажаль з незалежних від мене підстав, підчас гарантійного періоду у товарі виникли недоліки. Відтак, з метою встановлення об’єктивних підстав для поломки товару, прошу провести експертизу товару на протязі 3 робочих днів з моменту отримання Вами даного звернення.
На підставі частини 4 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.
Тому, експертиза в розумінні Закону України "Про захист прав споживачів" не може бути замінена Актом сервісного центру, який не є експертною установою, а його висновок - не висновок експертизи.
На підставі ч.14 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
ВІДПОВІДНО ДО ВИКЛАДЕНОГО, ПРОШУ:
1. Провести експертизу товару: _____________________ виробник ____. Товар прошу забрати за адресою: вул. _____________, буд. ____, м. _____________, індекс _________ або повідомити мене куди доставити товар.
2. Надаю згоду на проведення експертизи товару: ________________, виробник __________ .
3. Проведення експертизи здійснити за моєю участю.
4. Про місце, дату та час проведення експертизи прошу мене повідомити завчасно,
5. Про наслідки розгляду кожної з вимог даного звернення прошу повідомити мене письмо, шляхом направлення поштового листа на адресу: вул. _______________, буд. _____, м. _____________, індекс ___________.
Також наголошую на тому, що у разі незадоволення даного звернення, я буду змушена звернутися до Громадської Організації «Юридичний Центр Захисту Прав Споживачів» для захисту моїх прав як споживача у державних органах з захисту прав споживачів та у суді.
Додаток:
- Фотокопія фіскального чеку від ___ ________ 201 ___ р. на _______________ виробник _______, видавник фіскального чеку ТОВ __________________ .
З повагою, _____________________________ ________________________
(підпис) (П.І.Б. споживача)
ОБЩЕСТВЕННАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ
«ЮРИДИЧЕСКИЙ ЦЕНТР ЗАЩИТЫ ПРАВ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ»:
- Консультирование потребителей (покупателей), продавцов, производителей товаров и услуг;
- Взаимное Сотрудничество с потребителями (покупателями), продавцами, производителями товаров и услуг;
- Практические рекомендации;
- Уреглирования конфликтных ситуаций с потребителями (покупателями), продавцами, производителями товаров и услуг;
- Проверка надлежащего исполнения законодательства по защите прав потребителей;
- Судебные дела.
Контактные телефоны: 096-476-66-66, 095-235-31-10
Юридическая интернет рассылка практических идей. Рассылка носит информационный характер. Для подписания на рассылку новым участникам, следует отправить «подписаться» со своего почтового ящика на адрес:
[email protected]
Для отказа в получении рассылки, напишите «отказ» и отправьте со своего почтового ящика на адрес:
[email protected]
Останній раз редагувалося: 15.12.2015 19:47