Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Днепр » Блог
Вc, 19 мая 2024
21:59

БЛОГИ

dpi467


8 мая 2024, 11:31

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (тери

Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі
Потребуєте детальних роз’яснень законодавства?
Необхідно оперативно вирішити нагальні питання податкової сфери?
Маєте пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою?
Звертайтесь на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку [email protected].
Чи можуть платники єдиного внеску подати контролюючому органу на погодження довідку-розрахунок на виплату зарплати в електронній формі?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Пунктом 4 Порядку прийняття надавачами платіжних послуг на виконання платіжних інструкцій на виплату заробітної плати, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.09.2022 № 291 із змінами та доповненнями (далі – Порядок) визначено, зокрема, що довідка-розрахунок на виплату заробітної плати складається платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком 1 до Порядку.
Контролюючі органи невідкладно погоджують довідку-розрахунок в електронній або паперовій формі, надану платником єдиного внеску.
Контролюючі органи відмовляють у погодженні за умови:
- невідповідності довідки-розрахунку формі, визначеній у додатку 1 до Порядку;
- недостовірності викладеної в довідці-розрахунку інформації;
- подання довідки-розрахунку до контролюючого органу не за місцем взяття на облік платника єдиного внеску.
Один примірник погодженої довідки-розрахунку в паперовій формі надається обслуговуючому надавачу платіжних послуг, другий – контролюючому органу, третій – залишається у платника єдиного внеску.
Довідка-розрахунок в електронній формі надається платником єдиного внеску до обслуговуючого надавача платіжних послуг з дотриманням законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII ««Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.
Згідно з п. 1 Порядку довідка-розрахунок в електронній формі – документ, отриманий платником єдиного внеску в електронній формі через Електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 прим. 1 глави 1 розд. II Податкового кодексу України.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua,а також через вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
У розділі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету платник єдиного внеску може надіслати до відповідного контролюючого органу належним чином оформлену довідку-розрахунок в електронній формі за ідентифікатором форми J1330001 (для юридичних осіб) або F1330001 (для фізичних осіб).
Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
У першій квитанції електронного документа повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про платника та підписувача (підписувачів) електронного документа та квитанції).
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Інформацію щодо отримання та дати реєстрації довідки-розрахунку в контролюючому органі платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» розділу «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету (також квитанції щодо приймання та обробки можна переглянути в розділі «Перегляд звітності» та розділі «Введення звітності»). Дата реєстрації довідки-розрахунку вважається днем її отримання контролюючим органом.
Погоджена довідка-розрахунок в електронній формі (або відмова у погодженні) невідкладно направляється контролюючим органом платнику єдиного внеску в Електронний кабінет.
Інформація про погодження або надання відмови у погодженні довідки-розрахунку в електронній або паперовій формі вноситься до журналу реєстрації та опрацювання довідок-розрахунків в електронній або паперовій формі, який ведеться засобами інформаційно-комунікаційної системи контролюючих органів з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації (абзац дев’ятий п. 4 Порядку).
На які підакцизні товари (продукцію) встановлюють максимальні роздрібні ціни та в які терміни подається декларація про МРЦ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) максимальні роздрібні ціни (далі – МРЦ) на підакцизні товари (продукцію) встановлюються для тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ.
Згідно з п.п. 214.1.5 п. 214.1 ст. 214 ПКУ базою оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів що сплачується виробниками та імпортерами є вартість за МРЦ тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, з урахуванням податку на додану вартість та акцизного податку.
Встановлення МРЦ на підакцизні товари (продукцію) здійснюється виробником або імпортером товарів (продукції) шляхом декларування таких цін (п. 220.1 ст. 220 ПКУ).
У декларації повинні міститися відомості про встановлені виробником або імпортером МРЦ на всі підакцизні товари (продукцію), що виробляються ним в Україні, або на всі підакцизні товари (продукцію), що імпортуються ним в Україну, і дата, з якої встановлюються максимальні роздрібні ціни (п. 220.3 ст. 220 ПКУ).
Отже, виробники та імпортери встановлюють МРЦ на:
- сигари, включаючи сигари з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 10);
- сигарили, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 90);
- сигарети без фільтра, цигарки (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10);
- сигарети з фільтром (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 20);
- інший тютюн промислового виробництва та замінники тютюну промислового виробництва; «гомогенізований» або «відновлений» тютюн; тютюнові екстракти та есенції (код згідно з УКТ ЗЕД 2403);
- тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням (код згідно з УКТ ЗЕД 2404 11 00 10);
- інші продукти, що містять тютюн, відновлений тютюн та замінники тютюну, призначені для вдихання без горіння (коди згідно з УКТ ЗЕД 2404 11 00 90 та 2404 19 10 00);
- рідини, що використовуються в електронних сигаретах, що містяться, зокрема, в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях (коди згідно з УКТ ЗЕД 2404 12 00 10, 2404 19 90 10, 2404 12 00 90 та 2404 19 90 90);
- інші нікотиновмісні продукти, їх замінники (код згідно з УКТ ЗЕД 2404 99 00 00);
- інші нікотиновмісні продукти для орального застосування (код згідно з УКТ ЗЕД 2404 91 90 00) – з 01.09.2024.
Декларація про МРЦ (далі – Декларація) подається виробником або імпортером підакцизних товарів (продукції) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше ніж 10 та 25 числа місяця (п. 220.4 ст. 220 ПКУ).
Установлені виробником або імпортером МРЦ на перелічені у Декларації товари (продукцію) не пізніше ніж 10 числа запроваджуються з 15 числа місяця, в якому подається Декларація, а установлені не пізніше ніж 25 числа – з 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому Декларацію подано центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і діють до їх зміни у порядку, встановленому ПКУ (п. 220.7 ст. 220 ПКУ).
У зв’язку з запровадженням з 01.09.2024 оподаткування акцизним податком інших нікотиновмісних продуктів для орального застосування, виробники та імпортери таких продуктів для встановлення на них з 01.09.2024 МРЦ подають Декларацію не пізніше ніж 25.08.2024.
Чи підлягають оподаткуванню процентні доходи нерезидента, які фактично не виплачуються нерезиденту, а зараховуються у рахунок збільшення статутного капіталу?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що доходи нерезидента із джерелом їх походження з України у вигляді процентів підлягають оподаткуванню незалежно від способу їх виплати, у тому числі шляхом зарахування у рахунок збільшення статутного капіталу. При цьому податок з доходів нерезидента у вигляді процентів сплачується під час зарахування зустрічної однорідної вимоги.
Зазначені норми набрали чинності з 01.04.2024.
Більше розглянутих окремих запитань платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій у сфері міжнародного оподаткування в Інформаційному листі ДПС України № 5/2024, який розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/779224.html.

Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДПС

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: Новокодацький, Чечелівський та Центральний район міста Дніпра) нагадує, що під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДФС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДПС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДПС.
Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДПС.
Номер Контакт-центру ДПС 0800-501-007 (напрямок «5»).
До уваги контрольованих іноземних компаній!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області щодо, чи підлягає відображенню у звіті про КІК інформація, визначена у п.п. 39 прим.2.5.3 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 розділу І Податкового кодексу України (далі – Кодекс) (зокрема, рядки 29 – 34 звіту про КІК), якщо прибуток такої КІК звільняється від оподаткування за наявності умов, визначених п. 39 прим.2.4 ст. 39 прим.2 Кодексу, інформує.
Так, особливості оподаткування прибутку КІК визначено п. 39 прим.2.2 ст. 39 прим.2 Кодексу.
Відповідно до підпункту 39 прим.2.2.2 пункту 39 прим.2.2 статті 39 прим.2 Кодексу визначено, що об’єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб (податку на прибуток підприємств) контролюючої особи є частина скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, що обчислюється відповідно до правил, визначених статтею 39 пртим.2 Кодексу.
Пунктом 39 прим.2.3 ст. 39 прим.2 Кодексу встановлюється порядок обчислення скоригованого прибутку КІК, що оподатковується в Україні, зокрема п.п. 39 прим.2.3.2 п. 39 прим.2.3 ст. 39 прим.2 Кодексу визначається перелік коригувань, що враховуються при розрахунку скоригованого прибутку КІК.
Водночас п. 39 прим.2.4 ст. 39 прим.2 Кодексу передбачено звільнення від оподаткування КІК у разі додержання умов, визначених підпунктами 39 прим.2.4.1, 39 прим.2.4.2 п. 39 прим.2.4 ст. 39 прим.2 Кодексу.
Згідно з п.п. 39 прим.2.4.3 п. 39 прим.2.4 ст. 39 прим.2 Кодексу визначається, що у разі якщо прибуток КІК звільняється від оподаткування відповідно до положень цього пункту, контролююча особа звільняється від обов’язку розраховувати скоригований прибуток такої КІК відповідно до положень п.п. 39 прим 2.3.2 п. 39 прим.2.3 ст. 39 прим.2 Кодексу.
Пунктом 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 Кодексу встановлюється зобов’язання контролюючої особи подавати звіт про КІК до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний календарний рік. Водночас п.п. 39 прим.2.5.3 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 Кодексу визначає перелік показників (інформації), що має бути включена до звіту про КІК.
На виконання п.п. 39 прим.2.5.6 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 Кодексу наказом № 254 затверджено форму Звіту про КІК, скорочену форму Звіту про КІК (далі – Звіт про КІК), Порядок заповнення Звітів про КІК і подання до контролюючого органу.
Форма Звіту про КІК передбачає, зокрема, заповнення граф відповідно до положень підпунктів «а» – «и» п.п. 39 прим.2.5.3 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 Кодексу.
Зазначеними підпунктами Кодексу передбачається надання інформації про КІК, у тому числі інформації щодо розрахунку скоригованого прибутку КІК відповідно до п.п. «ґ» п.п. 39 прим.2.5.3 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 Кодексу, який може бути звільнений від оподаткування (графи 25, 26 Звіту про КІК).
Проте Кодекс не встановлює окремих правил або виключень для платника податку – контролюючої особи щодо невідображення у Звіті про КІК інформації, визначеної, зокрема, підпунктами «е», «є», «ж», «и» п.п. 39 прим.2.5.3 п. 39 прим.2.5 ст. 39 прим.2 Кодексу, а отже, така інформація підлягає відображенню платником податку – контролюючою особою у відповідних графах Звіту про КІК (графи 29 – 34 Звіту про КІК).
Висвітлення зазначених показників у Звіті про КІК забезпечує відповідний процес адміністрування КІК.
Ураховуючи викладене, правові підстави для невідображення у Звіті про КІК інформації, визначеної іншими підпунктами 39 прим.2.5.3 (наприклад, «е», «є», «ж», «з», «и») п. 39 прим.2.5 ст. 39 притм.2 Кодексу у випадку звільнення від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії відповідно до вимог п. 39 прим.2.4 ст. 39 прим.2 Кодексу, відсутні.
Слід зазначити, що відповідальність платника податку – контролюючої особи у разі порушення вимог Кодексу щодо невідображення інформації у Звіті про КІК передбачено п. 120.7 ст. 120 Кодексу.
Більше щодо окремих питань запроваджених правил про контрольовані іноземні компанії – в Інформаційному листі ДПС України № 3/2024, який розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/775003.html.
Чи підлягає оподаткуванню ПДФО вартість незареєстрованих лікарських засобів, безоплатно наданих (переданих) на користь фізичних осіб?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 16.03.2024 набрав чинності Закон України від 23 лютого 2024 року № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» (далі – Закон № 3603) (крім деяких положень, які набирають чинності з 1 квітня, 16 червня, 1 липня, 1 серпня 2024 року).
З урахуванням змін, внесених Законом № 3603, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) вартість незареєстрованих лікарських засобів, безоплатно наданих (переданих) на користь пацієнтів, які беруть участь у клінічних випробуваннях, програмах розширеного доступу пацієнтів до незареєстрованих лікарських засобів та/або програмах доступу суб'єктів дослідження (пацієнтів) до досліджуваного лікарського засобу після завершення клінічного випробування, за переліком та в обсягах, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, у порядку та на умовах, визначених Законом України «Про лікарські засоби» (підпункт 165.1.67 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України).
Зазначені норми набрали чинності з 01.04.2024.
Більше роз’яснень щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства в Інформаційному листі ДПС України № 2/2024, який розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/772791.html
Режим Дія Сіті: оподаткування ПДФО та військовим збором щорічної оплачуваної перерви, як складової винагороди
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що щорічна оплачувана перерва, якщо є:
- складовою винагороди відповідно до умов гіг-контракту, оподатковується за ставкою податку на доходи фізичних осіб 5 відс. та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка;
- не складовою винагороди, то − за ставкою ПДФО 18 відс. та військовим збором – 1,5 відсотка.
Більше щодо звітності в режимі Дія Сіті в Інформаційних листах ДПС України № 1/2024 та № 4/2024 які розміщено за посиланнями https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/759471.htmlта https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/775845.htmlвідповідно.
Податковий календар на 09 травня 2024 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що
09 травня 2024 року, четвер, останній день подання за квітень 2024 :
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за формою № 1-РС;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за формою № 2-РС;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за формою № 3-РС;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою № 1-ОА;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за формою № 1-ОТ.
Якісний оперативний зворотний зв’язок з платниками – пріоритетний вектор діяльності податкової служби Дніпропетровщини
У пріоритеті роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) якісний та своєчасний розгляд інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС.
У січні – квітні 2024 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 138 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення).
У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс» у 2024 році збільшилась на 11 одиниць (січень – квітень 2023 року – 127 карток).
Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:
- щодо роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 61 звернень (44,2 %);
- щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 33 звернень (23,9 %);
- щодо системи електронного адміністрування ПДВ – 2 звернення (1,5 %);
- щодо роботи центрів обслуговування платників – 4 звернення (2,9 %).
Протягом січня – квітня 2024 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 44 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр», та 4 звернень, що надійшли на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА».
Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:
- надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання –12 (27,3%);
- контрольно-перевірочна робота – 9 (20,5 %);
- питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 8 (18,2 %);
- податкова заборгованість – 2 (4,5 %);
- інші питання – 13 (29,5 %).
Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»:
- проведення перевірок з питань дотримання вимог законодавства по РРО та ухилення від оподаткування – 2 (50,0 %);
- отримання довідки про доходи – 1 (25,0 %);
- інші питання – 1 (25,0 %).
Слід зазначити, що протягом січня – квітня 2023 року від державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 42 звернення, на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 13 звернень.
Кам’янське: проведено спільну нараду
Податкова служба Дніпропетровщини оперативно реагує на запити територіальних громад.
Так, за результатами робочого візиту керівництва Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) до Кам’янського регіону на чолі із заступником голови Кам’янської районної державної адміністрації Ігора Лісового відбулася спільна нарада за участі представників ГУ ДПС.
Розглядали питання погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат підприємств – боржників, а також сплати податкового боргу до державного та місцевих бюджетів за використання земель одноосібними фермерськими господарствами.
Визначені основні напрямки співпраці у подальшому.
Працюємо разом та наближаємо нашу Перемогу!
Вебінар з бізнесом: механізм зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН
Подія_дня
Співпраця_з_бізнесом
Податкова служба Дніпропетровщини на постійній основі здійснює моніторинг інформаційного простору стосовно питань, з якими найчастіше звертаються платники.
Мета – проведення усіма формами та методами роз’яснювальної роботи з актуальних для бізнесу та громадськості напрямків.
Сьогодні на вебінарі з бізнес-спільнотою за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валерія Леонова говорили про порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) та спілкувались з інших актуальних питань.
Основний акцент – на найпоширеніших помилках, які допускаються платниками під час реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Учасники вебінару отримали вичерпні відповіді на запитання.
Комунікації з бізнесом тривають.
Розділ «Онлайн-навчання» доповнено новими матеріалами для платників
У розділі «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС, який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати, розміщено нові матеріали.
У підрозділі «Податок на додану вартість» розміщено матеріал «Бюджетне відшкодування сум від'ємного значення з податку на додану вартість, сформованого внаслідок придбання товарів/послуг, передбачених для їх подальшого використання для виробництва безпілотних літальних апаратів за державними контрактами (договорами) з оборонних закупівель».
Підрозділ «Сплата податків та єдиного внеску, повернення платежів з бюджету» доповнено матеріалами «Перегляд стану розрахунків платників з бюджетом та фондами» та «Одержання платниками документу щодо стану розрахунків платників з бюджетом та фондами».
У підрозділі «Трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування» розміщені матеріали «Основні зміни до наказу № 764 щодо заповнення Звіту в розрізі країн МГК (редакція діє з 15.02.2024)» та «Особливості звітування КІК».
Розділ «Онлайн-навчання» мобільний. Він доповнюється новими підрозділами відповідно до потреб платників податків. Вся інформація викладена у відео, презентаційних та текстових матеріалах, які постійно оновлюються та доповнюються.
Загалом на сьогодні розділ «Онлайн-навчання» містить понад 300 відео, текстових та презентаційних матеріалів.
Вартість поточного ремонту яких основних засобів, використаних у господарській діяльності, ФОП на загальній системі оподаткування має право з 23.05.2020 включити до складу витрат звітного періоду?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 грн, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 грн і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців встановлений ст. 177 ПКУ.
Згідно з п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем, визначений п. 177.4 ст. 177 ПКУ.
До зазначених витрат, зокрема, належать інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 – 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 ПКУ, до яких належать витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п.п. 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 ПКУ).
Разом з тим, підпунктами 177.4.5 та 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ визначені витрати, які не включаються до складу витрат фізичної особи – підприємця та встановлені обмеження щодо них.
Водночас, Законом України від 16.01.2020 № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесені зміни до ПКУ, зокрема, до підпунктів 177.4.5, 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ, які набрали чинності з 23.05.2020 року.
Так, відповідно до п.п. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 ПКУ не включаються до складу витрат фізичної особи – підприємця:
- витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою – підприємцем;
- витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;
- витрати на придбання та утримання основних засобів, визначених абзацами восьмим – десятим п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ;
- документально не підтверджені витрати.
Згідно з п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ зазначені у ст. 177 ПКУ підприємці мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.
При цьому амортизації підлягають:
- витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
- витрати на самостійне виготовлення основних засобів, реконструкцію, модернізацію та інші види поліпшення основних засобів (крім поточного ремонту).
Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на:
- проведення поточного ремонту;
- ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).
Не підлягають амортизації такі основні засоби:
- земельні ділянки;
- об’єкти житлової нерухомості;
- легкові автомобілі.
Враховуючи викладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування з 23.05.2020 має право (за власним бажанням) включити до складу витрат звітного періоду вартість поточного ремонту використаних у господарській діяльності лише тих основних засобів, які підлягають амортизації.
При цьому такі основні засоби як земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості, легкові автомобілі не підлягають амортизації.
Який код виду сплати зазначається при заповненні реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції у випадку погашення заборгованості по єдиному внеску та нарахованої суми пені?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування: Новокодацький, Чечелівський та Центральний район міста Дніпра) інформує.
У випадках сплати заборгованості з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) та нарахованої суми пені платником у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнюється код виду сплати «140» – «Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу/заборгованості з єдиного внеску/грошових зобов’язань».
Звертаємо увагу, що актуальні реквізити рахунків для сплати єдиного внеску розміщені на головній сторінці вебпорталу ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv.
Чи мають право СГ здійснювати з 01.01.2021 оптову/роздрібну торгівлю залишками придбаних до 2021 року рідин, що використовуються в електронних сигаретах, не маркованих МАП?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами (далі – Закон № 466) внесено зміни, зокрема, до п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно з якими з 01.01.2021 до підакцизних товарів віднесено рідини, що використовуються в електронних сигаретах.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2020 року № 1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Постанова № 1037) затверджено, зокрема, зразки марок акцизного податку (МАП) для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва.
Марки акцизного податку (МАП) для рідин, що використовуються в електронних сигаретах вітчизняного та імпортного виробництва запроваджуються з 01.01.2021 (п. 2 Постанови № 1037).
Крім того, з 01.01.2021 набули чинності зміни внесені п.п. 2 п. 126 розд. І Закону № 466 до п. 226.2 ст. 226 ПКУ відповідно до яких наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.
Отже, суб’єкти господарювання не мають права здійснювати з 01.01.2021 оптову чи роздрібну торгівлю залишками придбаних до 2021 року рідин, що використовуються в електронних сигаретах, не маркованих марками акцизного податку.
Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами – платниками єдиного податку третьої групи
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що у разі перебування платника податків на спрощеній системі оподаткування (єдиний податок третьої групи) такий платник податків звільняється від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються, зокрема, платниками єдиного податку третьої групи для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування) (підпункт 4 пункту 297.1 статті 297 Податкового кодексу України).
Статтею 3 Господарського кодексу України визначено, що господарська діяльність – це діяльність суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Отже, якщо господарська діяльність на земельній ділянці платником податків не здійснюється, то у нього виникає обов’язок із декларування та сплати земельного податку за таку земельну ділянку на загальних підставах.
Поряд з цим звертаємо увагу на те, що тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Податкового кодексу України, помилок, що призвели до заниження податкового зобов'язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України, та пені (підпункт 69.38 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України).*
*Зміни до Податкового кодексу України внесено Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
До уваги платників акцизного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Законом України від 23 лютого 2024 року № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» (далі – Закон № 3603), який набрав чинності 16 березня 2024 року,
Порядок заповнення та подання декларації з акцизного податку затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації з акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (далі – Декларація).
Згідно з абзацом другим п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Оскільки зміни, внесені Законом № 3603 до п. 214.6 ст. 214 Кодексу, набрали чинності з 16 березня 2024 року, до внесення відповідних змін до форми Декларації та набрання ними чинності рекомендується здійснювати декларування податкових зобов’язань з акцизного податку з урахуванням таких змін до Кодексу таким чином.
Платники акцизного податку заповнюють лише відповідний розділ і додатки до Декларації, які відповідають виду господарської діяльності платника, виду підакцизних товарів (продукції) (п. 3 розділу ІІІ Декларації).
3.1. У Декларації зазначаються податкові зобов’язання з акцизного податку, обраховані відповідно до встановлених Кодексом норм втрат та відходів:
- із спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива та продуктів із вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше – по коду операції А6 розділу А та, відповідно, здійснюється розрахунок у додатках 1 та 3 до Декларації;
- з тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну (в тому числі тютюнової сировини, тютюнових відходів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах) – по коду операції Б5 розділу Б та, відповідно, здійснюється розрахунок у додатках 1 та 2 до Декларації;
- з реалізації пального – по коду операції В5 розділу В та, відповідно, здійснюється розрахунок у додатку 1 до Декларації.
З урахуванням особливостей обрахунку норм втрат та відходів тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, – у розділі Б Декларації (у рядку по коду операції Б5) мають, зокрема, зазначатися:
- податкові зобов’язання, визначені з обсягів понаднормативних втрат та відходів ферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування і використання у виробництві тютюнових виробів (визначаються виходячи з перевищення 5 відсотків загального обсягу такої тютюнової сировини, в


Последний раз редактировалось: 08.05.2024 11:31


Все записи автора | Предыдущая | Следующая

Мой gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Все права защищены. Использование материалов сайта возможно только с разрешения владельца.

О проекте :: Реклама на сайте